استفاده از کودهای معدنی در طبیعت

کوروالیس، سنگ معدن – بهار زمان تفکر در مورد کود جنگل است. گزینه های ارگانیک یک راه عالی برای رفتن هستند.

به گفته Ross Penhallegon، باغبان خدمات توسعه دانشگاه ایالتی اورگان، کودهای آلی مانند کود زیستی مایع، کمپوست یا پودر استخوان مستقیماً از منابع گیاهی یا حیوانی به دست می‌آیند.

کودهای معدنی مانند سولفات آمونیوم یا فسفات آمونیوم اغلب کود نانو یا مصنوعی نامیده می شوند زیرا آنها یک فرآیند تولید را طی می کنند، اگرچه بسیاری از آنها از ذخایر معدنی طبیعی به دست می آیند.

کودهای معدنی معمولاً فقط حاوی مقدار کمی مواد مغذی و کود شیمیایی اوره هستند. به طور کلی نیتروژن، فسفر، پتاسیم، گوگرد و گاهی اوقات ریز مغذی ها، به تنهایی یا ترکیبی.

این مواد مغذی به شکلی هستند که به راحتی در دسترس گیاهان هستند. با این حال، از آنجایی که آنها به سرعت از خاک از بین می روند.

ممکن است مجبور شوید گیاهان را چندین بار در طول فصل رشد کود دهید. مگر اینکه از نوع خاصی با فرمولاسیون آهسته رهش استفاده کنید.

پنهالگون گفت: برخی از مواد مغذی مانند نیترات برای جذب سریع توسط ریشه گیاهان در دسترس هستند. اگر فقط به یک عنصر خاص مانند نیتروژن نیاز دارید و می خواهید به سرعت در دسترس گیاهان شما قرار گیرد.
کود معدنی مانند نیترات آمونیوم ممکن است مناسب باشد. کودهای آلی معمولاً حاوی مواد مغذی گیاهی در غلظت های کم هستند. بسیاری از این مواد مغذی قبل از اینکه گیاهان بتوانند از آنها استفاده کنند.
باید توسط باکتری‌ها و قارچ‌های خاک به اشکال معدنی تبدیل شوند، بنابراین معمولاً آهسته‌تر آزاد می‌شوند، مخصوصاً در هوای سرد که میکروب‌های خاک آنقدر فعال نیستند.
  • منابع:
    1. Here’s the scoop on chemical and organic fertilizers
  • تبلیغات: 
    1. با ۷ مهارت ساده به موفقیت برسید
    2. کسب درآمد میلیاردی توسط خانمهای خانه دار
    3. قیمت جدید و باورنکردنی چوب در بازار تهران
    4. واردات چوب به ایران متوقف شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *