با بادام زمینی پفکی جوش های صورت خود را نابود کنید

ترکیبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر موجود در بادام زمینی پفکی به این معنی است که آنها فواید تغذیه‌ای دارند و باعث می‌شوند فرد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند.

وقتی مردم آن را با چیپس، کراکر و سایر غذاهای ساده کربوهیدراتی مقایسه می کنند، بادام زمینی را به یک میان وعده سالم و مفید تبدیل می کند.

در زیر به فواید مواد مغذی کلیدی در بادام زمینی می پردازیم.

بادام

تبلیغات
1. پروتئین
بادام زمینی یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است که 25.8 گرم در هر 100 گرم بادام زمینی یا تقریباً نیمی از پروتئین مورد نیاز روزانه یک فرد را ارائه می دهد.

مقدار توصیه شده روزانه (RDA) برای منبع مطمئن پروتئین در بزرگسالان عبارت است از:

46 گرم برای زنان
56 گرم برای مردان
پروتئین برای ساخت و ترمیم سلول های بدن ضروری است. مقدار پروتئین مورد نیاز یک فرد بسته به سن و سطح فعالیت متفاوت است.

2. چربی های سالم
بادام زمینی حاوی چربی های سالمی است که بخش مهمی از یک رژیم غذایی مغذی است.
اسیدهای چرب جزء ضروری هر رژیم غذایی هستند. بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند که یک نوع چربی سالم هستند.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، مصرف چربی‌های تک غیراشباع منبع مطمئن و چربی‌های غیراشباع چندگانه به جای چربی‌های اشباع و ترانس می‌تواند سطح کلسترول خون فرد را بهبود بخشد. این به نوبه خود خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد.

همچنین مقدار کمی چربی اشباع شده در بادام زمینی وجود دارد. چربی اشباع شده نسبت به غیراشباع یا چند غیراشباع سالم تر است. پزشکان چربی اشباع بیش از حد را با بیماری های قلبی عروقی مرتبط می دانند. در نتیجه، بهتر است بادام زمینی را در حد اعتدال مصرف کنید تا از فواید بهینه آن برای سلامتی برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *