با سس رعنا به راحتی زخم های خود را درمان کنید

سس رعنا از ترکیب آب لیمو یا سرکه با زرده تخم مرغ تهیه می شود.

تخم مرغ (حاوی امولسیفایر لسیتین) مواد را به هم متصل کرده و از جدا شدن جلوگیری می کند. سپس روغن را قطره قطره اضافه می کنند زیرا مخلوط به سرعت هم زده می شود.

سس

اضافه کردن روغن خیلی سریع (یا هم زدن سریع و ناکافی) باعث می شود که دو مایع با هم ترکیب نشوند (امولسیون شوند). اما با شروع غلیظ شدن سس، روغن را می توان با سرعت بیشتری اضافه کرد.

ادویه ها پس از اضافه شدن تمام روغن با همزن می زنند. مخلوط‌کن‌ها، میکسرها و غذاسازها، تهیه سس مایونز خانگی را آسان می‌کنند، که بسیاری از خوش‌خوراک‌ها احساس می‌کنند از نظر طعم و قوام بسیار برتر از سس مایونز تجاری است.

از آنجایی که سس مایونز خانگی نپخته است، حتما از تازه ترین تخم مرغ های ممکن و تخم مرغ هایی که کاملا مطمئن هستید فاقد سالمونلا هستند استفاده کنید.

سس مایونز خانگی سه تا چهار روز در یخچال ماندگاری دارد.

سس مایونز تجاری که تا شش ماه در یخچال دوام می‌آورد، حاوی حداقل 65 درصد وزن (به استثنای سس مایونزهای بدون چربی و کم‌چربی) است (طبق قوانین ایالات متحده).

استاندارد قانون هویت همچنین ایجاب می کند که تمام “سس مایونز واقعی” تجاری فقط از تخم مرغ به عنوان امولسیفایر استفاده کنند. سس مایونز کم‌چرب، که سس مایونز واقعی محسوب نمی‌شود، معمولاً حاوی نشاسته غذایی اصلاح‌شده، ژل سلولز و سایر غلیظ‌کننده‌ها و امولسیفایرها است.

سس مایونز به عنوان پایه سس های دیگر مانند سس تارتار و سس سالاد هزار جزیره استفاده می شود.

آیولی سس مایونز با طعم سیر است.

یکی دیگر از سس های امولسیونی کلاسیک هلندیز است که مخلوط پخته شده کره، زرده تخم مرغ و آب لیمو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *