برنج چمپا کیلویی چند

برنج چمپا محلی نوعی از برنج است که در مناطق خاصی که آب و هوای گرم و حاره‌ای دارد کشت می‌شود. منشا این برنج از کشور ویتنام است. از سال ۱۰۱۲ برنج چمپا در چین هم مورد توجه قرار گرفت. این برنج هم اکنون در ایران هم کشت می‌شود و بیشتر تولید آن در شمال ایران است اما مصرف آن خیلی ناچیز است.

شما هم می‌توانید برنج چمپا محلی را خریداری کنید و از مزایای مصرف آن بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت برنج چمپا کیلویی با ما تماس بگیرید یا به وب سایت ما مراجعه نمایید.

برنج چمپا کیلویی چند

برنج چمپا فوق ممتاز

برنج چمپا فوق ممتاز برنج چمپا به علت ویژگی‌های خاصی که دارد و به علت دارا بودن مقاومت بالا در شرایط نامساعد آب و هوایی هم می‌تواند رشد کند به گونه‌ای که در استان‌های جنوبی همچون خوزستان هم کشت می‌شود. چون آب این استان به شوری می‌زند و آب و هوای این منطقه هم گرم است باید برنجی در آن کشت شود که دارای مقاومت بالا و سازگار با شرایط آب و هوایی باشد به همین دلیل بذر چمپا در رمین‌های وسیع این منطقه کشت می‌شود.

علاوه بر خوزستان در استان‌های دیگر همچون فارس، اصفهان، ایلام و … برنج کامفیروز بردیا به زیر کشت می‌رود. انواع این برنج به دیررس و زود رس تقسیم می‌شوند و نوع زودرس آن دارای دانه‌های بلندتری هسنند. اما برنچ چمپا فوق ممتاز که در شمال و جنوب ایران کشت می‌شود نسبت به برنج‌های دیگر ارزان‌تر است و از ویژگی‌های این برنج، دانه های کوتاه و گرد آن است که نوع دیررس نسبت به زودرس کوتاه‌تر هستند.

برنج چمپا در انواع مختلفی مشاهده می‌شود و قیمت آنها با توجه به نوع برنج و منطقه ای که در آن کشت می‌شود و نیز بر اساس ریز و درشتی آن متفاوت است. برنج چمپا فوق ممتاز با توجه به کیفیت بالا قیمت مناسب‌تری از انواع دیگر دارد به همین دلیل در جنوب کشور از برنج‌های پرتقاضا محسوب می‌شود.

دلیل دیگر پرتقاضا بودن آن، استفاده نشدن از کود و سموم شیمیایی است و به همین دلیل، برنجی منحصر به فرد و ارگانیک است که دارای عطر و طعم بی‌نظیری است و در زمان پخت هم شفته و له نمی‌شود. این برنج در زمان کمی می‌پزد و خیلی سبک و زود هضم است و بد نیست شما هم برای یک بار هم که شده آن را تهیه ‌ و مصرف کنید.

برنج چمپا چند دقیقه باید بجوشد

برنج چمپا چند دقیقه باید بجوشد کدبانوهای ایرانی برنج چمپا را به دو روش می‌پزند روش اول به صورت کته و در روش دوم به صورت آبکش پخته می‌شود. البته بهتر است این برنج به صورت کته پخته شود زیرا با آبکش کردن آن، عطر برنج کاهش می‌یابد. لازم به ذکر است که این برنج در زمان کوتاهی پخته می‌شود و یکی از مزایای پخت این برنج، مدت زمان کوتاه پخت آن است.

برای پختن آن بهتر است بین یک تا پنج ساعت قبل از پخت، این برنج را در آب بخیسانید. در اینجا روش پخت برنج چمپا به روش کته و آبکش را توضیح می‌دهیم.

در پخت برنج چمپا به شیوه آبکشی، ابتدا برنج را که از قبل خیس کرده و به آن نمک اضافه کردید با آب بشویید و در ظرفی آب ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد بعد از اینکه آب به جوش آمد برنج را به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید برنج با آب بجوشد. در این مرحله نباید برنج ترک بخورد یا له شود.

پس از نرم شدن دانه‌ها و نیز قد کشیدن برنج، برنج نیم‌پز شده را در آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود. برای هر کیلو برنج باید ۲۰۰ گرم روغن اضافه کنید که البته ۵۰ گرم آن باید در ته قابلمه ریخته شود و پس از داغ شدن روغن، برنج آبکش شده را در ظرف بریزید تا دم بکشد و ۱۵۰ گرم روغن بقیه را در ظرفی جداگانه ریخته و روی شعله قرار دهید تا داغ شود و بعد از داغ شدن آن را روی برنجی که در حال دم کشیدن است بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا کاملا دم بکشد. بعد از مدت زمانی کوتاه برنج شما آماده سرو کردن است.

در روش پخت به شیوه کته ابتدا برنج خیس شده را که به اندازه یک بند انگشت آب روی آن است نمک و روغن اضافه کنید. چون در این روش، آب برنج دور ریخته نمی‌شود دقت کنید که نمک زیادی در برنج نریزید تا برنج شما بعد از پخته شدن شور نشود. برای پخت آن برنج را با آب و نمک روی شعله قرار دهید. بعد از اینکه آب برنج به جوش آمد شعله را کم کنید بعد از اینکه آب برنج تمام شد ظرف را روی شعله پخش کن قرار دهید بعد از گذشت ۲۰ دقیقه از زمان دم کشیدن، مقداری روغن روی برنج بریزید و در ظرفی جداگانه سرو کنید.

برنج چمپا در تهران

برنج چمپا در تهران برنج چمپا از برنج‌های باکیفیت و در عین حال ارزان است. این برنج بسیار خوش‌پخت بوده و پخت آن در مدت زمان کمی انجام می‌شود. به علت دارا بودن کیفیت بالا سرانه مصرف این برنج در تهران بالا می‌باشد. به ویژه اگر این برنج را در حجم بالا خریداری کنید بسیار به صرفه‌تر بوده و با خرید آن، سود زیادی می‌برید. این برنج در تهران هم متقاضیان خاص خودش را دارد.

قیمت خرید این برنج هم همانند برنج‌های دیگر ممکن است تحت‌تاثیر عواملی تغییر کند و نرخ خرید آن با بالا و پایین رفتن قیمت ارز بالا و پایین می‌شود. عامل تاثیر گذار دیگری که روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد میزان عرضه و تقاضاست؛ همچنین میزان تولید سالیانه آن، منطقه‌ای که این برنج در آن کشت می‌شود و میزان واردات برنج از کشورهای دیگر، هزینه حمل و نقل آن، میزانی که برای خرید سفارش می‌دهید، وزن بارگیری آن، نوع بسته‌بندیی که برای آن در نظر می‌گیرند و عوامل دیگر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی قیمت آن موثر است.

عامل دیگری که می‌تواند در قیمت برنج تاثیر بگذارد خرید آنلاین آن است. شما می‌توانید به راحتی به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید و برنج چمپا را با قیمت مناسب در حجم عمده سفارش دهید همکاران ما در اسرع وقت به تقاضای شما پاسخ می‌دهند و در سریع‌ترین زمان ممکن این برنج را به آدرس مورد نظر شما ارسال می‌کنند.

پخت برنج چمپا لردگان

پخت برنج چمپا لردگان همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم برای پخت برنج چمپا باید مراحلی را طی کنیم. از انواع برنج جمپا، برنج چمپا لردگان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. پخت آن مانند انواع دیگر برنج چمپا است و ما در اینجا به مراحل آن اشاره می‌کنیم. برنج چمپا لردگان را قبل از خیس کردن، تمیز کرده و سنگ و اشیا دیگر را از ان خارج کنید سپس چند ساعت در آب بخیسانید. با خیساندن آن وضعیت برنج در زمان پختن بهتر خواهد شد و زودتر خواهد پخت.

بعد از اینکه چند ساعت از زمان خیس کردن آن گذشت، برنج را در آب جوش ریخته و در همان زمان روغن هم اضافه کنید. نکته قابل توجه در این مورد این است که در پخت برنج چمپا زمان آبکشی آن اهمیت زیادی دارد و شما باید این برنج را نسبت به برنج‌های دیگر زودتر آبکش کنید.

شما می‌توانید برای دادن عطر و طعم بهتر به آن از ادویه ها هم استفاده کنید. برای اینکه این برنج ارزش غذایی خود را حفظ کند بهتر است به صورت کته آن را آماده کنید تا بتوانید از ویتامین‌های موجود در این برنج به اندازه کافی برخوردار شوید.

برای بهتر شدن آن بهتر است در زمان دم کشیدن کمی آب اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم بهتر بپزد. این برنج برای مصارف شخصی مناسب است و برای مهمانی‌ها یا مراسم رسمی در تالارها مناسب نیست چون اندازه دانه‌های برنج چمپا همان‌گونه که گفتیم کوتاه است. اما توصیه می‌کنیم شما هم این برنج را تهیه کنید و در کنار خانواده استفاده کنید. این برنج به علت دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان، برای سلامتی ما بسیار مفید است.

خرید برنج چمپا خوزستان

خرید برنج چمپا خوزستان برنج ایرانی انواع مختلفی دارد و همان‌گونه که ذکر کردیم یکی از انواع برنج که در ایران هم کشت می‌شود برنج چمپاست. این برنج مقاومت بالایی دارد به گونه‌ای که هم در آب و هوای معتدل شمال ایران قابل کشت است و هم در زمین‌های خشک و اب و هوای گرم استان خوزستان به خوبی رشد می‌کند.

شرایط آب و هوایی استان خوزستان و وجود آب‌های شور و گرمای زیاد هم نتوانسته در کیفیت آن تاثیر منفی بگذارد. جالب است بدانید که حتی در برابر بسیاری از آفات هم مقاوم بوده و به همین دلیل برنجی طبیعی و ارگانیک است که در تولید آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

نکته پر اهمیت دیگر که در مورد این برنج می‌توان گفت این است که این رقم برنج چون در خاک گرم خوزستان به عمل می‌آید نسبت به برنج چمپا که در شمال ایران کشت می‌شود طبع گرم‌تری دارد و به همین دلیل مصرف آن به افراد سرد مزاج توصیه می‌شود. طبع گرم آن سبب می‌شود که در متعادل کردن مزاج انسان‌ها موثر باشد و به این ترتیب در رفع بیماری‌هایی که به علت سرد مزاجی به آن دچار می‌شویم به ما کمک کند.

خرید برنج چمپا خوزستان مزایای زیادی دارد. این برنج طعمی عالی دارد و پخت آن آسان بوده و از برنج‌هایی است که بعد از پخته شدن به صورت دانه دانه و نرم در می‌آید. علاوه بر مزایای ذکر شده ماندگاری آن بالا می‌باشد و به همین دلیل در بسیاری از رستوران‌ها این برنج پخت می‌شود.

شما می‌توانید برای خرید برنج چمپا خوزستان به صورت عمده به سایت مامراجعه کنید. در سایت فروش برنج شما می‌توانید به ما اعتماد کنید و بهترین برنج چمپا خوزستان را با قیمت مناسب خریداری کنید. علت قیمت مناسب آن در سایت ما نسبت به قیمت بازار، حذف دلالان و واسطه‌ها می‌باشد.

قیمت برنج چمپا یاسوج

قیمت برنج چمپا یاسوج به دلیل قابل کشت بودن برنج چمپا در شرایط آب و هوایی مختلف، این برنج در استان‌های مختلف کشت می‌شود. در استان کهکیلویه و بویر احمد و به ویژه در یاسوج هم برنج چمپا به وفور کشت می‌شود. این برنج باکیفیت قیمت مناسبی دارد و اگر شما بخواهید باز هم با قیمت ارزان‌تری آن را خریداری کنید می‌توانید به صورت بی‌واسطه و از کشاورز خریداری کنید.

به علت اینکه برنج مزبور را بدون واسطه و از تولید به مصرف خریداری می‌کنید قیمت آن به صرفه تر از قیمت بازار آزاد می‌باشد. از آنجا که مراجعه مستقیم به کشاورز برای همه امکان‌پذیر نیست چون ممکن است از شهرهای دور هم متقاضی این برنج باشند روش دیگری را پیشنهاد می کنیم تا همه بتوانید این برنج منحصر به فرد را خریداری کنید و آن روش، خرید از فروشگاه عرضه مستقیم است. برای خرید از این فروشگاه هم می‌توانید به صورت مراجعه حضوری اقدام کنید و هم می‌توانید در خانه یا محل کار سفارش دهید.

برای این کار کافی است به سایت فروشگاه مراجعه کرده و تنها لازم است برای سفارش آن کلیک کنید. اگر شما هم تمایل دارید برنج باکیفیت چمپا یاسوج را با قیمت ارزان‌تر از قیمت بازار به راحتی خریداری کنید پیشنهاد ما خرید آن به صورت اینترنتی است.

فرق برنج چمپا با عنبربو

فرق برنج چمپا با عنبربو برنج چمپا در نقاط مختلف و در چندین استان‌ کشت می‌شود چون مقاومت بالایی نسبت به شرایط اب و هوایی مختلف دارد و با آب و هواهای مختلف سازگار است. برنج عنبر بو از برنج‌هایی است که در استان خوزستان کشت می‌شود و با اینکه در این استان در سال ۹۸ در بیش از ۲۰۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی، ۹۷۰ هزار تن برنج کشت شده است اما بیشترین رقم آن به عنبربو اختصاص داده شد.

برنج عنبربو در شهرهای اهواز، باغملک، دزفول، شوشتر، رامهرمز، خرمشهر و … کشت می‌شود اما معروف‌ترین برنج عنبربو در شوشتر کشت‌ می‌شود. کشت برنج عنبربو از سال ۸۹ آغاز شده است و در استان‌های ایلام، اصفهان، فارس، لرستان و … هم کشت می‌شود. این برنج از برنج‌های پرطرفدار در بین تهرانی‌ها و شمالی‌ها می‌باشد و کیفیت بالای آن سبب شده است به کشور عراق هم صادر شود.

انواع برنج عنبربو در دو نوع عنبربو سیروان و عنبربو امامی می‌باشد که عنبربو امامی در شوشتر به عمل می‌آید و کمترین دانه‌های شکسته در آن دیده می‌شود به همین دلیل از برنج‌های باکیفیت محسوب می‌شود، اما برخی از مردم تصور می‌کنند که برنج چمپا همان برنج عنبربو است در حالیکه برنج چمپا در شمال ایران هم کشت می‌شود و فراموش نکنید که در زمان خرید به این نکته توجه کنید که برنج عنبربو مختص جنوب ایران است و از ویزگی‌های این برنج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • برنج عنبربو کوتاه و گرد است و مانند برنج‌های دیگر ایرانی پس از پختن قد نمی کشد.
  • این برنج، عطر و بوی منحصربه فردی دارد.
  • برعکس برنج شمال که طبع سرد دارد طبع برنج عنبربو گرم است‌.
  • این برنج به صورت نیم دانه و دانه کامل است ولی به علت اینکه ری نمی‌کشد برای مجالس رسمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *