جلوگیری از بیماری با نگه داری مواد غذایی در یخچال

تبرید فرآیند ایجاد شرایط خنک کننده با حذف گرما است. بیشتر برای نگهداری مواد غذایی و سایر مواد فاسد شدنی استفاده می شود و از بیماری های ناشی از غذا جلوگیری می کند. این کار به این دلیل است که رشد باکتری ها در دماهای پایین تر کند می شود.

روش‌های نگهداری غذا از طریق سرد کردن در یخچال جنرال هزاران سال است که وجود داشته است، اما یخچال مدرن یک اختراع اخیر است.

طبق مقاله ای در سال 2015 در مجله بین المللی تبرید، امروزه تقاضا برای تبرید و تهویه مطبوع تقریباً 20 درصد از مصرف انرژی در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

به گفته Keep It Cool، یک شرکت گرمایشی و سرمایشی مدل پالتو چرم زنانه ترک مستقر در لیک پارک فلوریدا، چینی‌ها حدود 1000 سال قبل از میلاد یخ را بریده و ذخیره کردند.

500 سال بعد، مصری‌ها و هندی‌ها یاد گرفتند که در شب‌های سرد گلدان‌های سفالی را بیرون بگذارند تا یخ بسازند.

به گزارش مجله History، تمدن های دیگری مانند یونانی ها، رومی ها و عبری ها برف را در گودال ها ذخیره می کردند و آنها را با مواد عایق مختلف پوشانده بودند.

یخچال

در قرن هفدهم در نقاط مختلف اروپا، نمک حل شده طبع سیب در آب برای ایجاد شرایط خنک کننده یافت شد و برای ایجاد یخ استفاده شد.

در قرن هجدهم، اروپایی‌ها یخ را در زمستان جمع‌آوری می‌کردند، نمک می‌پاشیدند، آن را در فلانل می‌پیچیدند و ماه‌ها در زیر زمین نگهداری می‌کردند.

بر اساس مقاله ای که در سال 2004 در مجله آمریکایی مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع (ASHRAE) منتشر شد، یخ حتی به مکان های دیگر در سراسر جهان حمل شد.

به گزارش مجله History، زمانی که یخ کاپشن چرم اصل در دسترس یا کاربردی نبود، مردم از زیرزمین های خنک استفاده می کردند یا کالاها را در زیر آب قرار می دادند.

به گفته Keep It Cool، دیگران جعبه های یخ خود را ساختند. جعبه های چوبی را با قلع یا روی و مواد عایق مانند چوب پنبه، خاک اره یا جلبک دریایی پوشانده و با برف یا یخ پر می کردند.

  • منابع:
    1. ؟Who Invented the Refrigerator
  • تبلیغات: 
    1. مقایسه دمپایی روفرشی با کفش در افزایش خطر زمین خوردن
    2. معرفی پنج قسمت مختلف در جوراب دخترانه
    3. نقش جوراب برای محافظت در برابر سرما
    4. ضریب هدایت حرارتی جوراب‌های تولید شده از نخ‌های مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *