شکلات ریل بلژیکی و رهایی از یخ زدگی ماشین

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیز و کاهش سرطان مورد توجه علمی قرار می گیرد (Wan et al., 2001).

رادیکال های آزاد به طور مداوم از طریق فرآیندهای متابولیکی تولید می شوند.

آن رادیکال های آزاد به سلول های سالم آسیب می رسانند و مصرف شکلات تلخ آسیب سلولی غیرضروری را کاهش می دهد (Baba et al., 2000).

آنتی اکسیدان ها در شکلات ریل بلژیکی رادیکال های آزاد را از بین می برند و از بدن در برابر بروز اولیه سرطان و پیری محافظت می کنند (دیویسون و همکاران، 2012).

شکلات تیره فعالیت میتوکندریایی را که توسط فعالیت سیترات سنتاز شناسایی می شود تحریک می کند و سطح گلوتاتیون را افزایش می دهد که از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

اپی کاتچین موجود در شکلات تلخ با افزایش سطح اکسید نیتریک که هم فعال کننده 1-آلفا (PCG-1α) را که محرک بیوژنز میکروبی است، فعال می کند، بر تولید میتوکندری تأثیر می گذارد.

این نتایج باعث بهبود عملکرد میتوکندری، محافظت در برابر استرس اکسیداتیو، افزایش متابولیسم سلولی و در نهایت بهبود متابولیسم سلولی شد.

عملکرد میتوکندری سطح ATP را بهبود می بخشد که عملکرد اسکلتی را نیز تحریک می کند.

اپی کاتچین نقش دیگری در میتوکندری دارد.

مستقیماً منافذ انتقال نفوذپذیری میتوکندری (mPTP) را مهار می کند و از مرگ سلولی محافظت می کند (Pinilla et al., 2015; Decroix et al., 2017). (مونوز و همکاران، 2013)

شکلات تلخ به دلیل محتوای کم کالری برای کنترل وزن نیز استفاده می شود.

مصرف منظم شکلات تلخ می تواند چاقی را کاهش دهد (فرهات و همکاران، 2014).

مراحل اولیه چربی‌سوزی در پیش‌آدیپوسیت‌ها توسط پلی فنل‌های کاکائو مختل می‌شود.

بر اساس مطالعات آزمایشگاهی، عصاره پلی فنول کاکائو می تواند با کاهش انبساط کلونال میتوزی که گام مهمی در بازسازی DNA برای بیان ژن در زمان رشد سلول های چربی است، در برابر چربی زایی ناشی از رژیم غذایی در داخل سلول مقاومت کند.

عمدتاً 2 نوع فاکتور رونویسی (گیرنده گاما فعال شده با تکثیرکننده پراکسی زوم و پروتئین‌های آلفا متصل شونده به تقویت‌کننده CCAAT) مهار می‌شوند که در نهایت بیان mRNA اسید چرب سنتاز را در این سلول‌ها مهار می‌کنند (فرهت و همکاران، 2014؛ کرد آل ورکانه). .، 2019).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *