صدور گواهینامه برای صادرات انجیر خشک

هنگامی که وجود یا عدم وجود شیوه های کشاورزی ارگانیک در بین تولیدکنندگان انجیر خشک در مطالعه و همچنین نگرش آنها به این موضوع مورد ارزیابی قرار گرفت، مشاهده شد که تولید ارگانیک گسترده نیست.
تولید انجیر ارگانیک در 15.75 درصد (20 تولیدکننده) از مزارع تولید انجیر خشک مورد مطالعه مشاهده شد.
با این حال، تولیدکنندگان انجیر خشک مشهد هیچ اطلاعی در مورد موسسه کنترل و صدور گواهینامه نداشتند، اما معتقد بودند محصولات آنها برای صادرات ارسال می شود.
تولیدکنندگان همچنین اعلام کردند که با محدودیت های استفاده انجیر خشک ساوه از سموم و کودهای شیمیایی مطابقت دارند.
با این حال، آنها نمی دانستند که محصولاتشان چگونه و در چه مراحلی گواهی می شود. آنها توضیح دادند که این رویه ها توسط شرکت های صادراتی سازماندهی شده بود که آنها برای تولید آنها قرارداد داشتند.

از 127 تولیدکننده مورد مطالعه، 28/32 درصد (41 تولیدکننده) اظهار داشتند که از کشاورزی ارگانیک اطلاع دارند. از سوی دیگر، 67.72 درصد از تولیدکنندگان اعلام کردند که از اینکه کشاورزی ارگانیک چیست و چگونه انجام می شود، آگاهی کافی ندارند.

نتیجه گیری می شود که تولیدکنندگان انجیر خشک دانش کامل و کافی در زمینه کشاورزی ارگانیک انجیر ندارند. این به عنوان یک مشکل مهم در نظر گرفته می شود.

وقتی از تولیدکنندگان پرسیده شد که دانش خود را در مورد انجیر خشک سیاه کشاورزی ارگانیک از کجا به دست آورده‌اند، ابتدا شرکت‌های صادراتی فهرست شدند.

از بین تولیدکنندگان انجیر خشک با آگاهی در این زمینه، پاسخ دریافتی از 41.46 درصد این بود که اطلاعات را از بازرگانان یا شرکت های صادراتی کسب کرده اند.

در همین حال، نسبت مزارعی که در آینده به کشت ارگانیک انجیر فکر می کنند، 30.71 درصد (39 مزرعه) یافت شد.

با توجه به نتایج مدل، در این مطالعه مهم‌ترین عوامل اجتماعی مؤثر بر پذیرش تولید خشک‌شده ارگانیک، سن، وضعیت تحصیلی و سابقه تولید انجیر است.

این واقعیت که در تحقیق میانگین سنی تولیدکنندگان انجیر بالای 50 سال است و سطح تحصیلات پایین از نظر تکثیر سیستم کشاورزی ارگانیک مشکل مهمی تلقی می شود.

تولیدکنندگانی که کشاورزی ارگانیک را اتخاذ می کنند جوان هستند و سطح تحصیلات بالاتری دارند. از بین عوامل ساختاری مربوط به مزارع، اندازه مزرعه و الگوی محصول مزرعه، به ویژه وجود تولید زیتون در پذیرش کشاورزی ارگانیک تأثیرگذار نبود.

با این حال، اثر مقدار تولید انجیر خشک مشاهده شد. می توان گفت این وضعیت نشان دهنده گرایش تولیدکنندگان قوی اقتصادی با میزان تولید زیاد و در نتیجه درآمد فروش بالا به سمت کشاورزی ارگانیک است.

  • منابع:
    1. Factors Affecting the Adoption of the Organic Dried Fig Agriculture System in Turkey
  • تبلیغات: 
    1. کار آفرینی که توانست تمام بیکاران شهر را ریشه کن کند
    2. موفقیت یک بانوی خانه دار با سرمایه گذاری اندک!
    3. گرم کردن کلاس های مدرسه به روش رادیاتور
    4. با تخمه یک سوپ خوشمزه درست کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *