ماندگاری طولانی کنسانتره آب میوه

آبمیوه‌های تک قوتی، زمانی که تولید می‌شوند، نه تنها ذخیره، بسته‌بندی یا حمل و نقل به دلیل حجم زیاد سخت هستند، بلکه در برابر زوال تغذیه‌ای و حسی نیز آسیب‌پذیر هستند.

از سوی دیگر، قیمت کنسانتره میوه بسته بندی از تولید به مصرف ماندگاری طولانی تری دارند و به راحتی بسته بندی، ذخیره یا حمل و نقل به مناطق جغرافیایی دوردست می شوند.

در واقع، تغلیظ آب میوه باعث کاهش فعالیت آب (aw) می شود که به نوبه خود از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند و ماندگاری آب میوه ها را بهبود می بخشد.

طیف گسترده ای از روش ها بر اساس تبخیر حرارتی، فیلتراسیون غشایی، خشک کردن انجمادی و هیدرات های کلترات وجود دارد.

اگرچه اکثر روش‌های غلظت آب میوه مبتنی بر تبخیر هستند، شواهد علمی به کاهش بخش‌های بالقوه مفید مانند مواد فرار طعم و اسانس، ویتامین‌ها و مواد مغذی گیاهی و قیمت کنسانتره میوه تبریز از تولید به مصرف اشاره می‌کنند.

با توجه به این موضوع، تغییرات گسترده‌ای در روش‌های خشک کردن، فیلتراسیون و تبخیر در طی چند دهه گذشته انجام شده است تا فرآیندی خوش‌خیم‌تر طراحی شود که بتواند ویژگی‌های حسی و تغذیه‌ای آب میوه‌ها را حفظ کند.

تمرکز نهایی این فصل، بررسی عملکرد روش‌های تمرکز موجود و برجسته کردن چشم‌اندازهای آتی است که در شیوه‌های تمرکز ظهور می‌کنند.

  • منابع:
    1. Fruit Juice Concentrates
  • تبلیغات: 
    1. سه راه برای اینکه بنز بخرید
    2. تعبیر عجیبترین خوابها که سرنوشت دنیا را تغییر داد
    3. درست کردن ماسک صورت با کمک کرم پود را ببینید!
    4. با استفاده از دکمه، لباس عروس بدوزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *